Administratie

Inzicht in uw administratie

Als zelfstandig ondernemer is het cruciaal om altijd direct inzicht te hebben in uw financiële gegevens. Het is de basis waarop u onderneemt. Welke facturen staan er nog open? En welke facturen moet u nog betalen? Hoe presteert uw onderneming in vergelijking met andere bedrijven in uw branche? Inzicht in uw omzet- en winstcijfers maken de rentabiliteit van uw onderneming in een oogopslag duidelijk. Met uw eigen Taxicompagnons dashboard heeft u altijd een duidelijk overzicht van al deze gegevens.

Boekhouding is inclusief **

Bij ons administratiekantoor is uw complete boekhouding in vertrouwde en goede handen. De ervaren boekhouders van ons kantoor regelen uw btw- aangiften btw, bpm-teruggave of vrijstelling motorrijtuigenbelasting en meer dan uitstekend. Een financiële of fiscale uitdaging gaan wij graag voor u aan. Maar ook een financieringsverzoek voor lease via onze samenwerkende tussenpersonen bij de bank is bij ons in goede handen. Uiteraard wordt uw privacy in alle gevallen volledig gegarandeerd.

De belastingconsulenten van onze partner Admini-Desk b.v. verzorgen indien gewenst uw jaarlijkse ondernemers inkomstenbelastingaangifte voor een vriendschappelijke tarief van ** € 75,- exclusief  btw.

De inkomstenbelastingaangifte van uw privé en mogelijk van uw fiscale partner worden kosteloos verricht. Daarbij worden alle  beschikbare fiscale voordelen en aftrekbare kosten, zoals ondernemers- en startersaftrekkosten vanuit de winst van eigen onderneming  in mindering gebracht, voordat de belastingaangifte verricht kan worden. Uiteraard is er de mogelijkheid om de IB aangifte door uzelf of door uw huidige belastingadviseur te laten verrichten. Vanuit kantoor verzorgen wij, dat u tijdig de financiële jaarinkomstenoverzicht ontvangt, zodat u tijdig voor 1 mei de IB- aangifte persoonlijk kunt indienen.

Administratiekantoor

Inzicht in uw personeelsadministratie Weet u wat uw personeel per uur kost? En bovenal, weet u wat dit u per dag oplevert? Vanuit de Boordcomputer Taxi (BCT) verwerken we direct alle gegevens en stellen we op basis hiervan de loonstroken op. Fouten en discussies over gerealiseerde uren behoren hiermee tot het verleden en u heeft direct inzicht in uw loonkosten. Met ons systeem heeft u al uw managementrapportages op een plek bij elkaar. Zo maken we ondernemen heel makkelijk. Uw BCT- en GPRS-gegevens worden op ons streng beveiligde systeem 7 jaar lang bewaard. U voldoet hiermee aan de eisen die de overheid hieraan stelt. Een gerust gevoel.

Geen inspectiecontroles door kwaliteitswaarborg Wij kunnen garanderen dat uw ritadministratie altijd 100% in orde is. Wij kunnen deze garantie geven door alle ritgegevens vanuit de Boordcomputer Taxi (BCT) direct te verwerken in de administratie en door het toepassen van ons eigen kwaliteitscontrolesysteem. Om dit te kunnen waarborgen dient u te voldoen aan het Taxicompagnons kwaliteitskeurmerk. Hiervoor voeren we verschillende controles uit. Denk aan:

  • technische keuring van de auto;
  • controle op het naleven van de gedragscodes;
  • diplomering en certificering, zoals het CCV-diploma ‘Sociale vaardigheden Taxi’ en het certificaat ‘Levensreddend handelen’.

Om te komen tot een kwaliteitswaarborg zijn we in gesprek met de Belastingdienst, Gemeente en Inspectiedienst om de ritgegevens online uit te wisselen. Dit maakt inspectiecontroles overbodig.

Dashboard Met het Taxicompagnons dashboard (zie voorbeeld) ziet u direct hoe u er financieel voor staat. Alle financiële-, kwaliteits- en loongegevens zijn via het dashboard direct inzichtelijk. De gegevens zijn via ons beveiligde systeem benaderbaar met uw smartphone, tablet en pc.

Loonadministratie Alle ritgegevens worden vanuit de Boordcomputer Taxi (BCT) automatisch doorgevoerd in de loonadministratie. Op deze manier worden de loonuitbetalingen correct verwerkt conform CAO. Tevens bent u verzekerd van een juiste aangifte loonheffingen.

Vergunningen Met het kwaliteitscontrolesysteem van Taxicompagnons bent u verzekerd van het behoud van uw vergunning. We kunnen dit waarborgen door een tijdige klachtenafhandeling en door het inzetten van mystery guests. Met onze trainingen en cursussen blijft uw kennis up-to-date.

Share This